5 načina kako promjenom životnih navika možete pomoći svom imunitetu

Naš nas imunitet neprestano štiti od infekcija i bolesti, a naše  životne navike mogu uvelike utjecati na njegovo jačanje, ali i slabljenje, u svakodnevnoj borbi protiv bakterija, virusa i drugih tvari koje mogu predstavljati opasnost za naše zdravlje.

Iako životni stil često ne povezujemo s padom imuniteta, naše prehrambene navike, izloženost stresu, tjelesna aktivnost, pa čak i onečišćenje okoliša mogu utjecati na rizik od bolesti.  Evo nekoliko savjeta kako promjenom životnih navika možete doprinijeti jačanju vašeg imuniteta:

1.      Osigurajte si dovoljno kvalitetnog sna

Većina odraslih osoba treba od 7 do 9 sati neprekinutog sna svake noći za održavanje dobrog zdravlja. Nedovoljno sna ili slaba kvaliteta sna povezana je sa slabijim radom imunološkog sustava, odnosno s manjom proizvodnjom bijelih krvnih stanica koje uništavaju strana tijela poput virusa i bakterija, koji mogu narušiti naše zdravlje. Nedostatak sna također čini ljude osjetljivijima na prehladu i gripu, stoga pružite svom tijelu dovoljno odmora.

2.      Smanjite stres, uključujući brigu

Dulja izloženost intenzivnom stresu može utjecati na imunološki sustav; Kod osoba koje previše rade i žive u stresnim situacijama zabilježen je pad sposobnosti imunološkog sustava da se bori protiv bolesti. Stres potiče proizvodnju hormona kortizola, koji narušava funkciju T-stanica u borbi protiv infekcija, a uz to pokazalo se da i drugi psihološki aspekti utječu na rad imunološkog sustava; povećana anksioznost povezana sa samoćom dovodi do veće supresije imunološkog sustava i više oksidativnog stresa ili oštećenja uzrokovanih slobodnim radikalima. Također, znanstvenici su otkrili da pesimistični ljudi često žive kraće od onih s optimističnim pogledom na život, te da smijeh pomaže smanjenju hormona stresa i povećanju  proizvodnje imunoloških stanica.

3.      Uvedite raznolikost u prehranu

Naša crijeva sadrže trilijune mikroba, koji imaju ključnu ulogu u imunološkom sustavu kao što je poticanje proizvodnje T-stanica, koje potpomažu imunološki odgovor i sprečavanje autoimunih bolesti. Prehrana s malim udjelom masnoća, mnogo vlakana te voća i povrća pomaže povećanju broja dobrih bakterija. Također, tijekom zimskih mjeseci dostupnost minerala i vitamina iz sezonskog voća i povrća je slabija, stoga ih u takvim razdobljima za osnaživanje imuniteta možete nadopuniti vitaminskim pripravcima kao što je Supradyn®IMUNO.

4.      Odbacite loše navike poput pušenja i prekomjernog unosa alkohola

Pušači su skloniji infekcijama poput upale pluća i gripe od nepušača, što može biti posljedica unosa nikotina, koji umanjuje sposobnost bijelih krvnih stanica da ubijaju patogene. Pušači također imaju manje dobrih bakterija u organizmu, te više bakterija koje uzrokuju kožne i oralne bolesti. S druge strane, utvrđeno je i da prekomjerni unos alkohola smanjuje sposobnost makrofaga u borbi protiv bakterija, a četiri do pet čašica votke smanjuju razinu leukocita u krvi, stoga je loše navike najbolje odbaciti.

5.      Aktivno se krećite

Fizička aktivnost pozitivno djeluje na niz funkcija u našem organizmu, pa tako i na imunološki sustav. Istraživanja pokazuju da tjelovježba smanjuje rizik od infekcija gornjih dišnih puteva, uključujući prehladu.

 

 

 

 

 

L.HR.COM.01.2019.3071