Osigurajte energiju svom organizmu i zadržite vitalnost i nakon 50

Adekvatan unos hranjivih tvari kroz raznovrsnu i uravnoteženu prehranu važan je u svakoj fazi života - od kada smo djeca dok ne odrastemo. Međutim, u određenim razdobljima može postati teže održavati odgovarajuću razinu vitamina i minerala u organizmu potrebnih da bismo ostali vitalni i puni energije, kao što je tijekom rasta, u razdobljima povećanih fizičkih i psihičkih napora ili sa starenjem.

S godinama, što više starimo, naše tijelo osobito postaje manje aktivno, metabolizam se usporava i potrebe organizma za energijom dobivenom putem hrane se smanjuje. Međutim, smanjen unos hrane mora osigurati i adekvatnu količinu mikronutrijenata, posebno vitamina i minerala, jer bi organizam mogao biti suočen s prehrambenim nedostacima.

Sa starenjem, rizici od nedostatka hranjivih tvari ne smanjuju se čak i kada nastojimo održavati zdravu i uravnoteženu prehranu, s obzirom da se sa starenjem može smanjiti fiziološka sposobnost apsorpcije mnogih hranjivih tvari, čime dolazi do povećavanja potreba organizma za njima. Nakon 50 godina i muškarci i žene imaju veću vjerojatnost da će se suočiti s određenim zdravstvenim problemima, uključujući kronične bolesti, koje mogu utjecati na prehrambene potrebe. Često nakon dobi od 50 godina to znači i da se moraju uzimati određeni lijekovi, pa čak i uslijed toga može doći do promjena u prehrambenim navikama.

Kao što prehrana može utjecati na djelovanje lijekova, tako i lijekovi mogu dovesti do povećanog  trošenja nutrijenata; to se primjerice može dogoditi s nekim vitaminima, posebno onima iz skupine B.

Iz svih tih razloga neophodno je osigurati prehranu bogatu hranjivim tvarima, bilo prehranom ili uzimanjem odgovarajućeg dodatka prehrani posebno razvijenim za osobe starije od 50 godina.

 

Pravilan unos hranjivih tvari kod osoba starijih od 50 godina

Kao i u ostalim razdobljima života, i osobe starije od 50 godina trebaju osigurati adekvatan unos makronutrijenata (ugljikohidrata, proteina i masti) i mikronutrijenata (vitamina i minerala) u organizam, u odgovarajućim količinama.

Kod ugljikohidrata ne smijemo zaboraviti vlakna, koja osim što pomažu probavi, također  kontroliraju i krvni tlak te smanjuju rizik od kardiovaskularnih bolesti i drugih metaboličkih problema.

Što se tiče masti, kao i u svim drugim razdobljima života, ostaje bitno odabrati prave: najbolje masti su one bogate omega 3 (primjerice u ribi, osobito masnoj poput srdela i haringa, ali i u drugim ribama poput tune i lososa , te orasima). Takve masti imaju zaštitno djelovanje protiv niza zdravstvenih problema kao što su kardiovaskularne bolesti, dijabetes i kognitivni problemi, koji postaju sve češći kako godine prolaze.

Na kraju, treba spomenuti i da je nakon 50 godina važno unositi odgovarajuću količinu proteina u organizam, kako bi se održala ispravna ravnoteža dušika prisutnog u tijelu.

 

L.HR.COM.05.2019.3219