ČASOPIS RECHARGE

Kako poboljšati koncentraciju vašeg djeteta

Velik broj djece bori se s pažnjom i koncentracijom. Razlog je većinom u tome što su to djeca, imaju mnogo energije, znatiželjni su po pitanju svega što ih okružuje i lako ih je omesti. Ujedno im je teško ostati usredotočenima dulje vrijeme. Dosadno je ostati koncentriran, posebice ako se mogu sjetiti milijun drugih stvari koje mogu raditi. Stoga nije neobično ako se vaše dijete bori s nedostatkom koncentracije i to ne znači da ono ima problem. No ako ste zabrinuti da se to često događa, mogli biste se zapitati koji su razlozi tome i kako možete pomoći.

Ostati usredotočen predstavlja izazov. Djeca se mogu jako truditi koncentrirati, no jednostavno im to ne uspijeva. To ne znači da nisu pametna ili da nisu marljiva u radu. To ne znači ni da ih nešto ne zanima.

Koji su mogući razlozi nedostatka koncentracije kod djece?

Slika s brojem 1

Nedovoljno sna.

Djeci je potrebno od 10 do 12 sati sna kako bi se odmorila i imala energije za sljedeći dan. Kada djeca ne spavaju dovoljno, lako ih je omesti i veća je mogućnost da će napraviti pogreške.

Slika s brojem 2

Suočavanje s osjećajima, stresom i zabrinutosti.

Postoje situacije u djetetovu životu koje ih brinu i to može utjecati na njihovu mogućnost koncentracije.

Slika s brojem 3

Nezdrava prehrana i dehidracija.

Ako djeca ne dobivaju dovoljno hranjivih tvari, njihov mozak ne može pravilno raditi. Isto tako, ako su gladna, ne mogu se usredotočiti na svoje zadatke. Voda je vrlo važna za mozak, a dehidracija ima jasan utjecaj na koncentraciju.

Bez obzira na razlog postoje načini kako možete pomoći svojemu djetetu da ostane usredotočeno i koncentrirano. Svako je dijete drugačije, stoga im je potreban pojedinačni pristup. Imaju navike koje je možda potrebno mijenjati. Ujedno im je potrebno okruženje u kojemu mogu napredovati. Najbolje je rješenje prvo promatrati vlastito dijete, raditi bilješke o njegovu ponašanju, a zatim odrediti rutinu koju ćete zajedno pratiti svakoga dana.

Slika s brojem 1

Uspostavite okruženje u kojemu ne postoje smetnje.

Kada želite da vaše dijete ostane koncentrirano, prvo trebate ukloniti sve uređaje koji ga mogu ometati. To uključuje isključivanje televizora, radija, uklanjanje iPada, tableta i mobitela iz njihova dohvata. Pobrinite se da imaju sve svoje materijale za učenje u blizini kako se ne bi morali dizati i ići po njih. Ako su mlađe dobi, možete pripremiti njihov stol za učenje u kuhinji, gdje ih možete promatrati i pomoći im. Ako su starije dobi, mogu učiti u svojoj sobi.

Slika s brojem 2

Hranite ih hranjivim namirnicama.

Zdrava prehrana povezana je s time koliko dobro djeca izvršavaju kognitivne zadatke te postoje različite namirnice koje mogu tome pridonijeti.1,2 Na primjer, masna riba poput lososa, tune i skuše sadrži mnogo omega-3 masnih kiselina koje im mogu pomoći očuvati normalnu funkciju mozga i održati normalan vid. Supradyn KIDS sadrži vitamine koji mogu poduprijeti djetetov zdrav rast i razvoj.

Slika s brojem 3

Pripremite raspored kojega ćete se svakodnevno pridržavati.

Važno je da vaše dijete zna što se događa i u koje vrijeme kako bi moglo programirati svoj mozak za vrijeme kada se može opustiti te za vrijeme kada se treba usredotočiti. Na primjer, kada dijete dođe iz škole, može pojesti zdravu užinu, poslije koje slijedi vrijeme za igru, a nakon toga će pisati zadaću.

Slika s brojem 4

Raščlanite materijal za učenje u manje dijelove.

Ako vaše dijete vidi koliko toga mora napraviti, to ga može opteretiti. Stoga umjesto da od njega zatražite da napravi sve odjednom, podijelite zadaću u manje zadatke koji su izvedivi. Na primjer, umjesto da pročita cijelo poglavlje, vaše dijete može pročitati stranicu po stranicu s kratkim pauzama između stranica. Nakon dovršetka svake stranice imat će osjećaj postignuća koji će ga, zauzvrat, motivirati na dodatno učenje. Djeca mogu održavati pažnju samo oko 15 – 20 minuta, nakon čega njihova razina koncentracije pada. Tijekom pauze treba im dopustiti da rade nešto posve drugačije, na primjer tjelesnu aktivnost. Miješanje tjelesnih i mentalnih aktivnosti zna biti vrlo učinkovito i može pomoći djetetu usredotočiti se na sljedeći zadatak.

Slika s brojem 5

Shvaćanje djetetove metode učenja.

Svako je dijete različito, pa bi saznanje koji je način učenja najbolji za vaše dijete moglo pomoći u povećanju njihove pažnje i koncentracije. Neka djeca uče na vizualan način, neka zvukovima, druga praktičnim znanjem te dodirom. Važno je shvatiti kojoj kategoriji vaše dijete pripada. Ako želite da vaše dijete bolje shvati i obradi informacije, odaberite metodu koja mu najbolje odgovara. Tako stečeno znanje trebalo bi mu ostati dugoročno, a ne kratkoročno.

Slika s brojem 6

Igrajte igre koncentracije.

Djeca mnogo nauče igrom, zato je dobro uvesti neke igre za vježbanje njihovih mozgova. Postoje neke igre koje zahtijevaju razmišljanje, planiranje i upotrebu pamćenja, poput križaljki ili slagalica.

Nije kraj svijeta ako je vaše dijete uvijek nemirno i bori se zadržati pažnju dulje razdoblje. Nemojte očajavati jer, na kraju krajeva, oni su samo djeca, puna energije i znatiželje. No postoje određeni načini kojima im možete pomoći zadržati pažnju. To možete učiniti shvaćanjem njihovih potreba, postavljanjem odgovarajućega okruženja i osiguravanjem dovoljno vitamina i minerala uravnoteženom, hranjivom prehranom i dodacima prehrani kao što je Supradyn® KIDS. Roditelji žele vidjeti kako njihova djeca sretno i zdravo rastu. Supradyn® Kids najbolje je rješenje jer sadrži vitamine koji doprinose normalnom funkcioniranju živčanog i imunološkog sustava. Vaša će djeca obožavati Supradyn® KIDS zbog njegova voćnoga okusa. 

1Kim, J. Y. i Kang, S. W. (2017). Relationships between Dietary Intake and Cognitive Function in Healthy Korean Children and Adolescents. Journal of Lifestyle Medicine, 7(1), 10 – 17. doi: 10.15280/jlm.2017.7.1.10

2 Haapala, E. A., Eloranta, A.-M., Venäläinen, T., Schwab, U., Lindi, V. i Lakka, T. A. (2015). Associations of diet quality with cognition in children – the Physical Activity and Nutrition in Children Study. British Journal of Nutrition, 114(7), 1080 – 1087. doi: 10.1017/s0007114515001634

3 Weiser, M., Butt, C. i Mohajeri, M. (2016). Docosahexaenoic Acid and Cognition throughout the Lifespan. Nutrients, 8(2), 99. doi: 10.3390/nu8020099