Koncentracija – je li to vaš problem?

ČASOPIS RECHARGE

Koncentracija – je li to vaš problem?

Velik broj ljudi žali se na nemogućnost koncentracije. Taj problem utječe na osobe različite dobi, djecu, odrasle, starije i može se manifestirati kroz brojne simptome poput loših rezultata u školi, neučinkovitosti na poslu ili zaboravljivosti. U većini slučajeva uzroci pomanjkanja koncentracije povezani su sa stilom života i mogu se ispraviti uvođenjem određenih promjena. No loša koncentracija zna biti i posljedica kroničnoga stanja, a u tome je slučaju potrebno liječenje.

Koncentracija je sposobnost učinkovitog usmjeravanja pažnje na neki zadatak. Ako su uvjeti u okolini povoljni te uz malo prakse, trebali biste moći blokirati sva ometanja i usredotočiti se na ono što je potrebno napraviti. Kad vam je koncentracija na najvišoj razini, možete lakše, brže i bolje raditi. No ako uviđate da vas sitne smetnje poput pozadinske buke ili vaših misli sprečavaju u obavljanju posla, to može značiti da imate problema s koncentracijom.

Postoje razna objašnjenja zašto imate poteškoća s koncentracijom.

Slika s brojem 1

Nedostatak sna.

Vašemu je mozgu potreban odmor kako bi mogao ispravno funkcionirati. Premalo sna može dovesti do loše koncentracije.

Slika s brojem 2

Emocionalni stres i zabrinutost.

Ako se previše brinete o nečemu, tada vam je teže usredotočiti se na zadatke koje je potrebno obaviti.

Slika s brojem 3

Glad i loša ishrana.

Teško je koncentrirati se na prazan želudac. Vašemu su tijelu potrebni hrana i hranjive tvari kako bi proizvelo energiju. Nedostatak bitnih vitamina i minerala također može utjecati na rad vašega mozga.

Slika s brojem 4

Lijekovi.

Problemi s koncentracijom mogu biti nuspojava određenih lijekova. Neki lijekovi mogu utjecati i na vašu kognitivnu funkciju.

Slika s brojem 5

Okolina u kojoj se nalazite.

Ljudi, ali i predmeti koji vas okružuju, mogu igrati ulogu u tome koliko se dobro možete koncentrirati.

Mlada sportašica tijekom vježbanja

Ako niste sigurni patite li od nedostatka koncentracije, evo čestih simptoma koji će vam pomoći prepoznati to stanje:

  • nesposobnost dovršavanja zadataka
  • zaboravljivost
  • lako vas je omesti
  • teško vam je mirno sjediti
  • nesposobnost donošenja odluka
  • činite neoprezne pogreške
  • često gubite stvari ili se ne možete sjetiti gdje se one nalaze.

Ako nedostatak koncentracije potraje, može stvarno poremetiti vaš život, unijeti kaos i uzrokovati probleme u svakodnevnim dužnostima. Možete uvidjeti da ne možete obavljati svoj posao na radnome mjestu onoliko kvalitetno koliko ste ga obavljali prije. Izvan posla, možete propustiti sastanke i dogovore. Nedostatak koncentracije za volanom može dovesti do opasnoga sudara. Vaša obitelj može patiti jer zaboravljate posebne godišnjice ili niste u stanju donositi odluke. Čak i ako mislite da znate uzrok svojemu nedostatku koncentracije, ponekada je bolje provjeriti ga. U nekim slučajevima problem može biti ozbiljniji i može biti uzrokovan određenim zdravstvenim stanjem.

Kako riješiti probleme s koncentracijom?

Ako je vaš nedostatak koncentracije povezan sa životnim stilom, možete ga brzo i učinkovito poboljšati promjenom nekoliko stvari:

Slika s brojem 1

Stvorite okruženje u kojemu ne postoje smetnje.

Pokušajte se riješiti stvari koje vas ometaju kako biste se mogli bolje usredotočiti na svoje zadatke.

Slika s brojem 2

Spavajte dovoljno.

Slika s brojem 3

Jedite hranjive namirnice.

Ako svom tijelu ne možete osigurati dovoljnu količinu vitamina i minerala kroz svakodnevnu prehranu, multivitamin kao što je Supradyn® odličan je alternativni izvor vitamina i minerala koji vam nisu dostupni u dovoljnim količinama u namirnicama koje konzumirate. Supradyn® Energija svakodnevnim uzimanjem može pomoći poboljšati vašu koncentraciju i smanjiti mentalni umor.2

Slika s brojem 4

Uzmite pauzu.

Neki se zadaci znaju činiti dosadnim i ponavljajućim, a nakon provođenja previše vremena na njihovu rješavanju razine koncentracije znaju pasti. Pauza može osvježiti vaš um.

Slika s brojem 5

Povežite se s prirodom.

Česta ometanja kao posljedica života u gradu ne dopuštaju vašemu mozgu da uspori. Šetnja zelenilom može pomoći vašemu mozgu da se opusti, što zauzvrat može dovesti do poboljšanja koncentracije.

Nedostatak koncentracije općepoznati je problem. Osobe pate od njega zbog nezdrava stila života ili stresa, no u nekih ga osoba može uzrokovati i zdravstveno stanje. Uzimanje dodatka prehrani u obliku multivitamina Supradyn® Energija može pomoći povećati vašu pažnju i koncentraciju na optimalnu razinu.2

1 Kennedy B, David. Vitamins and the Brain: Mechanisms, Dose and Efficacy—A Review. Nutrients. 2016 Feb; 8(2): 68. doi: 10.3390/nu8020068

2 Kennedy, D. O., Stevenson, E. J., Jackson, P. A., et al. Multivitamins and minerals modulate whole-body energy metabolism and cerebral blood-flow during cognitive task performance: A double-blind, randomised, placebo-controlled trial. Nutr Metab (Lond). 2016; 13:11.

ISTRAŽITE NAJBOLJE

Proizvode za Svoje Potrebe

Supradyn® Energija 50+, 30 filmom obloženih tableta

Supradyn® Energija 50+, 30 filmom obloženih tableta

Osmišljen je posebno za zadovoljavanje specifičnih potreba organizma nakon 50. godine života.

Supradyn® Energija Fast

Supradyn® Energija Fast

Opskrbite se novom energijom i osvježite svoj život

Supradyn® Kids

Supradyn® KIDS

Multivitamin Supradyn® KIDS je osmišljen za nadopunu prehrane vitaminima djeteta od 4 do 12 godina.

Supradyn® Energija 50+, 15 šumećih tableta

Supradyn® Energija 50+, 15 šumećih tableta

Osmišljen je posebno za zadovoljavanje specifičnih potreba organizma nakon 50. godine života.